Известие

Collapse
No announcement yet.

Корекция на впръскването при mjet - питане?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Корекция на впръскването при mjet - питане?

    Здравейте колеги,
    имам едни колебания относно стойностите на корекциите на впръскване на дюзите. Имах проблем с 1 дюза на 1-ви цилиндър, която даваше стойност 5 mm3 (сутрин заработваше като на 3 цилиндъра понякога) и се стреснах да не прецака буталото. Намерих изгодно 4 дюзи втора ръка и затова ги купих и четирите. Направих си комплект 4 от 8-те, които имах (оказа се, че моите 3 са най-добри и ползвах в крайна сметка само 1 от новите). Наясно съм, че с гледане на корекцията само не се разбира много добре състоянието им и си трябва стенд, но не ми се дават излишни пари за проверка. Та въпроса към по-знаещите е следния: стойностите в момента на празен ход са:
    1 - (-0,13 mm3/i)
    2 - (0,18 mm3/i)
    3 - (-0,26 mm3/i)
    4 - (0,22 mm3/i)
    питанката е , че при 2000 оборота на 6-та предавка стойностите са:
    1 - (-3,23 mm3/i)
    2 - (0,80 mm3/i)
    3 - (1,68 mm3/i)
    4 - (0,75 mm3/i)
    Кодовете на дюзите съм ги сменил както трябва.
    До колко е важна корекцията при високи обороти?
    Колата върви нормално, няма пушене, всичко изглежда ОК. Има remap.me ако има някакво значение, но не вярвам...
    Има ли от какво да се притеснявам?
    Поздрави...
    Last edited by DEGWEED; d.m.y г., 23:45.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    164, 156, GTV V6 turbo 🏎, 147 - ex 🚘

  • #2
    Чак да се притесняваш не, караш и това е. Стойностите са в границите на нормалното като за годините им!
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • #3
      А какви трябва да са стойностите при високи обороти?
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
      164, 156, GTV V6 turbo 🏎, 147 - ex 🚘

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от DEGWEED Покажи съобщение
        А какви трябва да са стойностите при високи обороти?
        Мислиш ли,че тук някой знае това.Не се заблуждавай
        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
        Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
        sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
          Мислиш ли,че тук някой знае това.Не се заблуждавай
          Колега имай уважение малко, недей така. Има колеги които си ги разбират доста нещата, но с това си вадят хляба и едва ли ще обърнат внимание на някой, еле пък ако друг ги нахрани. Има големи пичове във форума, усещал съм го неведнъж, затова и аз помагам когато мога.
          Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
          Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
          Горе главата, нищо че е празна...

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от DEGWEED Покажи съобщение
            Здравейте колеги,
            имам едни колебания относно стойностите на корекциите на впръскване на дюзите. Имах проблем с 1 дюза на 1-ви цилиндър, която даваше стойност 5 mm3 (сутрин заработваше като на 3 цилиндъра понякога) и се стреснах да не прецака буталото. Намерих изгодно 4 дюзи втора ръка и затова ги купих и четирите. Направих си комплект 4 от 8-те, които имах (оказа се, че моите 3 са най-добри и ползвах в крайна сметка само 1 от новите). Наясно съм, че с гледане на корекцията само не се разбира много добре състоянието им и си трябва стенд, но не ми се дават излишни пари за проверка. Та въпроса към по-знаещите е следния: стойностите в момента на празен ход са:
            1 - (-0,13 mm3/i)
            2 - (0,18 mm3/i)
            3 - (-0,26 mm3/i)
            4 - (0,22 mm3/i)
            питанката е , че при 2000 оборота на 6-та предавка стойностите са:
            1 - (-3,23 mm3/i)
            2 - (0,80 mm3/i)
            3 - (1,68 mm3/i)
            4 - (0,75 mm3/i)
            Кодовете на дюзите съм ги сменил както трябва.
            До колко е важна корекцията при високи обороти?
            Колата върви нормално, няма пушене, всичко изглежда ОК. Има remap.me ако има някакво значение, но не вярвам...
            Има ли от какво да се притеснявам?
            Поздрави...
            Гледам,че колата дава високи стойности на корекция в минус пак на първи цилиндър,въпроса е,тази новата дюза там ли я сложи,а старите ти 3 дюзи по местата им ? Може да се окаже,че колата има проблем в цилиндъра.Корекцията със старата дюза на първи цилиндър в минус ли беше или в плюс ? Коя година е колата,има ли вихрови клапи ?
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #7
              ECU-то , няма как да разбере какво е реалното количество впръскано гориво и какво всъщност е състоянието на дюзите. Това, което виждаш всъщност е корекцията на гориво, която ЕЦУ-то прави за да запази плавното въртене на коляновият вал . Обяснявам :
              По датчика на коляновият вал, ЕКУ-то "вижда" ъгловата скорост на въртене за всеки такт. Ако по някаква причина при някой от тактовете, вала избързва или изостава се прави корекция на впръскването. Целта е коляновият вал да се върти максимално равномерно. Именно големината на тази корекция за всеки цилиндър виждате на 13-ти канал .
              Да, причината може да е проблем във впръскването на самата дюза, но със същата тежест, проблема може да е от проблем в компресията на цилиндъра(клапан, сегмент) , разбит (дебалансиран) маховик , и всичко , което би довело да дебаланс на мотора.
              Така, че Когато се гледат тези стойности, не трябва веднага да се заключава-"Дюза" !
              Примерно , ако видиш, че на 1-ви и 4-ти цилиндър са в + а на 3-ти и 2-ри за в - (или обратно), това по скоро навежда на проблем с маховика . А за да се установи със сигурност проблема дали е дюза или друг проблем с мотора, просто се разменят местата на дюзите и киризиш, дали корекциите се местят с тях, или си остават на същите цилиндри, както са били .

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                ECU-то , няма как да разбере какво е реалното количество впръскано гориво и какво всъщност е състоянието на дюзите. Това, което виждаш всъщност е корекцията на гориво, която ЕЦУ-то прави за да запази плавното въртене на коляновият вал . Обяснявам :
                По датчика на коляновият вал, ЕКУ-то "вижда" ъгловата скорост на въртене за всеки такт. Ако по някаква причина при някой от тактовете, вала избързва или изостава се прави корекция на впръскването. Целта е коляновият вал да се върти максимално равномерно. Именно големината на тази корекция за всеки цилиндър виждате на 13-ти канал .
                Да, причината може да е проблем във впръскването на самата дюза, но със същата тежест, проблема може да е от проблем в компресията на цилиндъра(клапан, сегмент) , разбит (дебалансиран) маховик , и всичко , което би довело да дебаланс на мотора.
                Така, че Когато се гледат тези стойности, не трябва веднага да се заключава-"Дюза" !
                Примерно , ако видиш, че на 1-ви и 4-ти цилиндър са в + а на 3-ти и 2-ри за в - (или обратно), това по скоро навежда на проблем с маховика . А за да се установи със сигурност проблема дали е дюза или друг проблем с мотора, просто се разменят местата на дюзите и киризиш, дали корекциите се местят с тях, или си остават на същите цилиндри, както са били .
                Това, на което му казват "missfire"


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                  ECU-то , няма как да разбере какво е реалното количество впръскано гориво и какво всъщност е състоянието на дюзите. Това, което виждаш всъщност е корекцията на гориво, която ЕЦУ-то прави за да запази плавното въртене на коляновият вал . Обяснявам :
                  По датчика на коляновият вал, ЕКУ-то "вижда" ъгловата скорост на въртене за всеки такт. Ако по някаква причина при някой от тактовете, вала избързва или изостава се прави корекция на впръскването. Целта е коляновият вал да се върти максимално равномерно. Именно големината на тази корекция за всеки цилиндър виждате на 13-ти канал .
                  Да, причината може да е проблем във впръскването на самата дюза, но със същата тежест, проблема може да е от проблем в компресията на цилиндъра(клапан, сегмент) , разбит (дебалансиран) маховик , и всичко , което би довело да дебаланс на мотора.
                  Така, че Когато се гледат тези стойности, не трябва веднага да се заключава-"Дюза" !
                  Примерно , ако видиш, че на 1-ви и 4-ти цилиндър са в + а на 3-ти и 2-ри за в - (или обратно), това по скоро навежда на проблем с маховика . А за да се установи със сигурност проблема дали е дюза или друг проблем с мотора, просто се разменят местата на дюзите и киризиш, дали корекциите се местят с тях, или си остават на същите цилиндри, както са били .
                  Всичко е точно така,само дето като размениш дюзите,на ЕКУ-то му отнема доста време да промени корекциите на дадения цилиндър. Към изброените неща,може да се добави и проблем с вихрови клапи,ако колата има такива.
                  Last edited by Mury; d.m.y г., 11:34.
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #10
                    Значи преди със старата дюза на обороти не съм гледал, но на място беше +5, а сега е - и е в движение. И да, новата дюза е пак на 1-ви цилиндър. Като чели във времето започва това -3 да пада малко (примерно -2.6). Мотора е 140 к.с. без клапи (192А500). Може би трябва да разменя някоя от старите и да я сложа на 1-ви цилиндър за да разбера в движение запазват ли се стойностите, но пък това дето изисква да мине време не знам как ще се отрази? Данеби сега да е в процес на спадане?
                    Last edited by DEGWEED; d.m.y г., 13:54.
                    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
                    164, 156, GTV V6 turbo 🏎, 147 - ex 🚘

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от DEGWEED Покажи съобщение
                      Значи преди със старата дюза на обороти не съм гледал, но на място беше +5, а сега е - и е в движение. И да, новата дюза е пак на 1-ви цилиндър. Като чели във времето започва това -3 да пада малко (примерно -2.6). Мотора е 140 к.с. без клапи (192А500). Може би трябва да разменя някоя от старите и да я сложа на 1-ви цилиндър за да разбера в движение запазват ли се стойностите, но пък това дето изисква да мине време не знам как ще се отрази? Данеби сега да е в процес на спадане?
                      Може и да е в процес на промяна на корекциите,кога си сменял дюзите ???? Имах случай с Фиат Седичи,което след ресет на ЕКУ-то и минати над 1000 км. с добавки,чак тогава беше свалило корекциите.Имай предвид,че те имат някакъв таван,и има доста случаи,които се достига този таван,и после бавно слиза надолу,при теб нищо чудно да е станало така,след като е била на +5. Моя съвет е да покараш още малко така,и след 1000 км. пак ги виж.
                      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                      Comment


                      • #12
                        От както съм ги сменил съм минал около 200км. Това беше миналия четвъртък и не съм я карал на дълго. Около 35км дневно.
                        Още едно питане малко извън темата: как се прави ресет на еку-то?
                        Ето едно измерване, което направих онзи ден:
                        Attached Files
                        Last edited by DEGWEED; d.m.y г., 14:23.
                        Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
                        164, 156, GTV V6 turbo 🏎, 147 - ex 🚘

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от DEGWEED Покажи съобщение
                          От както съм ги сменил съм минал около 200км. Това беше миналия четвъртък и не съм я карал на дълго. Около 35км дневно.
                          Още едно питане малко извън темата: как се прави ресет на еку-то?
                          Ето едно измерване, което направих онзи ден:
                          На Евро 3 не може,аз говорих за Седичи,което е с евро 4 мотор,което значи,че при теб може да станат още по-бвано нещата,макар че онази кола имаше проблем със запушени дюзи и я третирахме с добавка,която се отрази много добре и колата се успа.
                          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                          Comment


                          • #14
                            Аз ли съм тъп или тук си чешем езиците за кола, която е в ред?

                            Comment


                            • #15
                              Е няма лошо де. Полезен е разговорът и на други

                              Comment

                              Working...
                              X